Οδηγός έξυπνης αγοράς για Domain Names
Πώς να ονομάσω το domain µου;
Είναι μοναδικό, και χρησιμοποιείται συνήθως για να περιγράψει το προϊόν ή την υπηρεσία που θα παρέχετε στους επισκέπτες σας (για παράδειγμα example.gr).
Πριν αποφασίσετε τι όνομα να δώσετε στο domain σας, ώστε να γίνει πιο ελκυστικό στους πελάτες και τους επισκέπτες σας, θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας κάποιους "άτυπους" αλλά βασικούς κανόνες:
1) Η ονομασία του domain name, καλό θα ήταν να έχει το ίδιο όνομα με το url της ιστοσελίδας σας, για τον απλό λόγο ότι όταν κάποιος χρήστης σας αναζητήσει σε μια μηχανή αναζήτησης και θυμάται μόνο το domain name σας, η αναζήτηση θα του επιστρέψει και την ίδια την σελίδα σας. Αρκεί μόνο να θυμάται μια λέξη.
2) Προσοχή θα πρέπει να υπάρχει όταν ένα όνομα που θέλουμε να δώσουμε, είναι ήδη δεσμευμένο ή χρησιμοποιείται ως προιόν η υπηρεσία σε κάποιο άλλο domain, γεγονός που δεν θα οδηγεί τους επισκέπτες σας στην δικιά σας σελίδα αλλά πιθανόν σε κάποια ανταγωνιστική.
3) Αντί να χρησιμοποιήσετε γενική ονοματολογία, για παράδειγμα αν έχετε κατάστημα ρούχων και θέλετε το όνομα rouxa.gr, θα ήταν προτιμότερο να δίνατε κάτι ποιο συγκεκριμένο που θα αντιπροσωπεύει το όνομα των προϊόντων ή υπηρεσιών σας, πχ vradinarouxa.gr. Σκεφτείτε ότι οι επισκέπτες σας , θα αναζητήσουν με αυτές τις λέξεις (πχ vradina rouxa), και είναι πιθανότερο να εμφανιστείτε εσείς πρώτοι στην λίστα.
4) Τα domain names, μπορούν να έχουν εως 67 χαρακτήρες, οπότε δεν χρειάζεται να συμπιέσετε το domain name σε συντομογραφία ή στα αρχικά των λέξεων του αν θέλετε ένα όνομα από περισσότερες λέξεις. Ωστόσο δεν θα ήταν ιδανική η χρήση πολύ μεγάλου ονόματος γιατί κάθε φόρα θα έπρεπε να το γράφουμε ολόκληρο και θα ήταν και δύσκολο να το θυμόμαστε. Είναι προτιμότερο λοιπόν, η χρήση μικρότερων λέξεων οι οποίες έχουν κάποιο νόημα πχ redhouses.gr και όχι συντομογραφίες των λέξεων του rh.gr καθώς δεν προτιμάται από τις μηχανές αναζήτησης στην κατάταξη. Ακόμα όμως και αν επιλέξετε μεγαλύτερο όνομα έχετε ως πλεονέκτημα για την κατάταξη το ότι οι μηχανές αναζήτησης ελέγχουν αν το περιεχόμενο των ονομάτων ταιριάζει με τις λέξεις κλειδία που δίνουμε ως αναζήτηση.
5) Η χρήση της “-“(παύλας) μεταξύ των λέξεων του domain name, αν επιλέξουμε μεγάλο όνομα, είναι αρνητική ως προς την ευκολία χρήσης του καθώς αν κάποιος ξεχάσει την “-” θα οδηγηθεί κάπου αλλού και όχι στο domain σας. Παρόλα αυτά αν υπάρχει χρήση “-” , οι μηχανές αναζήτησης θα το βρουν αρκετά εύκολα καθώς όπως αναφέραμε στην προηγούμενη περίπτωση, “ταιριάζουν” τους όρους της αναζήτησης με τις λέξεις του domain name σας.
6) Κατά την επιλογή ενός domain, θα πρέπει να σκεφτόμαστε και το πόσο εύηχο και γραμματικά κατανοούμενο είναι. Θα πρέπει να αποφεύγετε η χρήση νούμερων αντί γραμμάτων (παράδειγμα 4 αντί για “four” ή 2 αντί για “two”), των λογοπαίγνιων, όπως και των λέξεων που χρησιμοποιούνται ως αργκό.
7) Μια άλλη συμβουλή θα μπορούσε να είναι η χρήση του ενικού ή πληθυντικού αριθμού στο όνομα. Θα ήταν προτιμότερη η αγορά και των δυο domain names αν υπάρχει η δυνατότητα (πχ foodstore.gr και foodstores.gr), και για τους επισκέπτες του πρώτου θα γίνεται ανακατεύθυνση στο δεύτερο, με αποτέλεσμα να μην χάνουμε επισκέπτες αν υπάρχει και άλλο domain name στον άλλο χρόνο.
8) Θα πρέπει να είναι εύκολα πληκτρολογίσιμο, να το θυμάσαι εύκολα και όσο το δυνατόν πιο εμπορικό γίνεται.
9) Υπάρχει η περίπτωση το domain name που θέλουμε να είναι ήδη δεσμευμένο. Σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τον ιδιοκτήτη του domain name και να τον ρωτήσουμε εάν προτίθεται να το πουλήσει.
10) Αν πάλι είστε νέοι επαγγελματίες ή θέλετε να δημιουργήσετε κάτι δικό σας με μοναδικό όνομα, τότε μπορείτε να προσαρμόσετε το όνομα του domain σας στο όνομα αυτού που θέλετε να κάνετε. Έτσι θα συνεχίζετε να είστε πρωτότυποι και με μοναδικό όνομα.
Πώς να επιλέξετε την κατάληξη του domain name σας
Η επιλογή της κατάλληλης κατάληξης του domain name σας, (.com, .gr , .org , κλπ) μπορεί να γίνει αρκετά δύσκολη ιδιαίτερα στην περιπτωση που χρησιμοποιείται ήδη. Καταρχήν, θα πρέπει να κατανοήσετε τον σκοπό του site σας, ώστε να αντιπροσωπεύεται από την κατάληξη που θα δώσετε.
Το .com είναι προτιμότερο για εμπορικά site, το .org για οργανισμούς κλπ. Ιδιαίτερα αν απευθύνεστε σε ευρύτερο κοινό (πχ σε επίπεδο χώρας), θα μπορούσατε να δώσετε μια επέκταση 2ου επιπέδου για να γίνεται καλύτερα ο γεωγραφικός προσδιορισμός. Παράδειγμα για τους Έλληνες να είναι todomainmou.gr, για τους Γερμανούς todomainmou.de κ.ο.κ.
Μπορείτε ακόμα να επιλέξετε κάποια κατάληξη για ακόμα πιο στοχευμένο όνομα domain όπως .music, .beer, .sport κλπ τα οποία απευθύνονται σε πιο περιορισμένο κοινό ή ομάδες. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θεωρείτε σημαντική και την άποψη του SEO (search engine optimization) για την συγκεκριμένη κατάταξη που θα επιλέξετε.